Mochten ouders klachten hebben over de geboden diensten, is het van belang dat deze klachten zorgvuldig worden behandeld. In de meeste gevallen kunnen klachten met en door de direct betrokkene worden opgelost. Voor situaties waarin dit niet mogelijk blijkt, is een vastgelegde regeling nodig. Naast de waarde van de regeling voor degene met klacht, heeft een
klachtenregeling ook waarde voor Doen. Klachten geven informatie over (mogelijke) zwakke plekken in de organisatie. Een klacht kan gezien worden als een kans. Door een klacht serieus te nemen en er serieus naar te kijken, kun je als organisatie hierop wellicht je kwaliteit verbeteren. Kindercentrum Doen is een lerende organisatie die open staat voor suggesties en of klachten van ouders.
Externe klachtenregeling
Kindercentrum Doen is aangesloten bij de Geschillencommissie kinderopvang en peuterspeelzalen. Dit is een stichting die kan worden ingeschakeld door ouders en kinderdagverblijven. Veelal worden klachten intern opgelost, maar er kunnen zich situaties voordoen waarbij ouders vinden dat de klacht niet voldoende of niet correct is afgehandeld door de interne klachtencommissie van kindercentrum Doen, dan kan er contact opgenomen worden met De Geschillencommissie.
You must be logged in to post a comment.